- Blog
- 14 września 2022
- 0
Wykorzystaj program poleceń, aby zwiększyć bazę klientów.
- Strona główna
- Blog AgendaPro Estetyka
- Wykorzystaj program poleceń, aby zwiększyć ...
Kiedy myślimy o tym, jak poznajemy nowe produkty, usługi lub miejsca, zwykle mówimy "polecili mi to" "widziałem recenzję osoby, która to odwiedziła" lub "spróbowałem przez znajomego". Ten rodzaj strategii nazywany jest word of mouth i jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów rozprzestrzeniania się informacji o Twoim produkcie lub usłudze. Jeśli już wiesz, że ta strategia jest popularna, możesz ją wdrożyć w swoim biznesie, stosując programy poleceń.
Poniżej opowiadamy więcej o tej strategii, jak ją wdrożyć, o jej korzyściach i kilku uwagach:
Czym jest program poleceń?
Program poleceń to prosty sposób na zachęcenie do zakupu i przyciągnięcie nowych klientów. Jego podstawą jest nawiązanie relacji z dotychczasowymi klientami i zaoferowanie im korzyści za polecenie Twoich usług swoim znajomym. Możesz również uwzględnić korzyści dla nowych klientów, jeśli wskażą, że są to osoby polecające.
Najskuteczniejszym sposobem zapewnienia sukcesu Twojego programu poleceń jest zastosowanie zachęt dla obu stron. W ten sposób dotychczasowi klienci będą bardziej skłonni do polecania Twoich usług, a nowi zyskają na tym, że powiedzą, że zostali poleceni przez kogoś innego. Dodatkowo, w ten sposób klienci rozpoczynają nową relację z Twoimi usługami z jak najlepszym nastawieniem.
Rodzaje programów skierowań
Jeśli zdecydowałeś, że system poleceń jest korzystną strategią dla Twojego lokalu, możesz rozważyć różne sposoby jego wdrożenia.
-
Promocje grupowe: Technika ta opiera się na oferowaniu korzyści swoim klientom, jeśli przyprowadzą więcej niż określoną liczbę osób, czy to w postaci rabatów, 2 za 1 czy innych promocji. Jest to idealne rozwiązanie, jeśli posiadasz restaurację, hotel lub salon kosmetyczny. Oferując plany grupowe, przyciągasz więcej potencjalnych klientów, którzy po przyjściu do Twojej placówki po zniżkę, będą mogli wrócić po kolejne produkty lub usługi.
-
Zniżki dla osób polecających: Dzięki tej strategii oferujesz korzyści swoim częstym klientom za polecanie Twoich usług swoim znajomym. Może być realizowany na różne sposoby, ręcznie lub za pomocą bazy danych, w której świadczenie jest przyznawane automatycznie, gdy nowy klient twierdzi, że został polecony przez kogoś, kto już jest w systemie.
-
Kody rabatowe: Ta technika jest szeroko stosowana wśród osób z dużą społecznością, ale możesz ją wykorzystać z każdym ze swoich klientów. Kod rabatowy lub promocyjny to zwrot, który po użyciu przy zakupie w Twoim sklepie daje Ci jakąś korzyść, czy to obniżenie pierwotnej ceny, darmowy produkt czy kupon na przyszłe zakupy. Można ją wdrożyć zarówno dla sklepów z platformami sprzedażowymi online, jak i sklepów fizycznych, wystarczy określić, która fraza będzie generowała korzyści i rozpowszechnić ją wśród swoich częstych klientów.
Korzyści, które oferujesz w swoim programie poleceń muszą być dostosowane do Twoich możliwości jako firmy. Dlatego ważne jest, aby były one realistyczne i osiągalne, ponieważ jeśli nie dostarczysz tego, co obiecujesz, pozostawisz negatywne wrażenie na tych nowych klientach. Czy to będzie 10% zniżki na zakup, prezent niespodzianka czy darmowa wysyłka, wszystko musi zmieścić się w Twoich ograniczeniach.
Głównym celem programu poleceń jest pozyskanie nowych klientów poprzez Twoich częstych klientów. Stara się wykorzystać osobiste relacje osób, które regularnie odwiedzają Twój sklep i pozycjonować się w świadomości ich znajomych.
Rozważania przy tworzeniu programu poleceń
Istnieją pewne ważne punkty, o których należy pamiętać przy opracowywaniu programu poleceń. Po pierwsze, musisz mieć wdrożony system kontroli, w którym możesz potwierdzić tożsamość osoby, która poleca nowych klientów. Albo baza powtarzających się klientów, albo lista nazwisk, które możesz sprawdzić, to podstawa. Pozwoli to uniknąć nieporozumień, ponieważ będziesz mógł przypisać świadczenia właściwym osobom.
Należy również skrupulatnie liczyć, ilu nowych klientów zostało dodanych do bazy danych, ponieważ będą oni mogli w przyszłości polecać również innych klientów. Ponadto, posiadanie tych informacji pozwoli Ci dowiedzieć się, jak udany był Twój plan i co możesz poprawić w przyszłych strategiach.
Powinieneś określić, czy wszyscy klienci w Twoim sklepie będą mogli polecać nowych klientów i korzystać z dobrodziejstw programu, czy jest on przeznaczony tylko dla ograniczonej liczby klientów. Może to być wykorzystane jako system nagród dla Twoich najczęstszych klientów, ponieważ polecając Twoje usługi swoim znajomym, oni również otrzymają pewne korzyści.
Na koniec pamiętaj, że każdej strategii powinny towarzyszyć jasne cele. Powinieneś zastanowić się, ilu nowych klientów szukasz, jak dużego wzrostu sprzedaży oczekujesz i o ilu poleconych myślisz na jednego stałego klienta. Pozwoli Ci to spojrzeć z perspektywy na zasięg Twoich klientów, potencjał wzrostu i pozwoli Ci dostosować cele do kolejnego planu poleceń.
Ma szansę się okazać, że ktoś, kto jeszcze nie odwiedził Twojego sklepu, może się na to odważyć, jeśli poleci go ktoś z jego bliskich i dlatego właśnie musimy podkreślić, jak ważne jest słowo z ust. Ludzie ufają opiniom swoich znajomych, dlatego musimy zadbać o to, aby każdy klient, który nas odwiedzi miał jak najlepsze doświadczenia i mógł nas polecić swojemu gronu znajomych.
Artykuły powiązane
- Wszystko co musisz wiedzieć o instagramie, aby przyciągnąć klientów do swojego salonu kosmetycznego.
- Stwórz reklamę, która przyciągnie do Twojego salonu wielu klientów.
- Twórz atrakcyjne broszury i zobacz przykłady najlepszych z nich.
Najnowsze Artykuły
- Pielęgnacja włosów
- 7 czerwca 2024
- 0
Czy pomada skleja włosy?
- Porady
- 10 października 2023
- 0
Meble do salonu kosmetycznego: Czym się kierować przy wyborze?
- Blog
- 20 lipca 2023
- 0
Jak otworzyć salon fryzjerski? Poradnik
Kategorie
- Porady 28
- Pielęgnacja włosów 17
- Blog 29