- Blog
- 19 czerwca 2022
- 0
Wszystko, co powinieneś wiedzieć o prowadzeniu praktyki lekarskiej
- Strona główna
- Blog AgendaPro Health
- Wszystko, co musisz wiedzieć o zarządzaniu ...
Ogólnie rzecz biorąc, prowadzenie działalności gospodarczej lub zarządzanie nią nie jest prostym zadaniem. Bez względu na niszę czy branżę, w której działa przedsiębiorstwo, konieczne jest posiadanie planu strategicznego, w którym określone zostaną cele i strategie krótko-, średnio- i długoterminowe.
Planowanie i strategia muszą być jednak wykonane przed rozpoczęciem działalności. W każdym razie ta praca wstępna musi być wykonana przez partnerów lub założycieli, przy czym należy przeanalizować różne aspekty, takie jak: charakter działalności (na przykład działalność usługowa), wielkość rynku, który ma być objęty działalnością, dostępny i wymagany kapitał w zależności od kosztów, określenie docelowej grupy odbiorców oraz, oczywiście, opracowanie planu marketingowego zgodnego z misją, wizją i celami firmy. Podobnie ważne jest ustalenie wartości i zdefiniowanie wszystkich zmiennych operacyjnych dla łańcucha wartości.
W każdym przypadku, zanim firma zacznie działać, należy wcześniej opracować strategię i planowanie. Podobnie, jeśli zamierzasz administrować lub zarządzać już założonym przedsiębiorstwem, warto sprawdzić, co jest w nim planowane, i przeprowadzić analizę jego przepływów pieniężnych, operacyjności i innych ważnych aspektów.
Podsumowując, chociaż zarządzanie przedsiębiorstwem jest wyzwaniem, prawdą jest, że niektóre rodzaje działalności wiążą się z większym lub mniejszym ryzykiem. W przypadku sektora opieki zdrowotnej jest to działalność wysoce dochodowa i stwarzająca wiele możliwości dla tych, którzy zdecydują się w nią zaangażować. Bez względu na to, czy jesteś małym czy dużym przedsiębiorcą, sektor opieki zdrowotnej oferuje wiele możliwości inwestowania i osiągania zysków. Od prywatnej praktyki po prywatną klinikę - model biznesowy można dostosować do różnych okoliczności.
Jednak mimo tych możliwości pamiętajmy, że prywatne ośrodki zdrowia (kliniki lub gabinety) mają na celu pomoc w sprostaniu wyzwaniom tam, gdzie zdrowie publiczne jest niewystarczające, tj. m.in. brakom w infrastrukturze, niedoskonałościom procesów, niskiemu poziomowi technologii. W każdym razie zarówno kliniki, jak i prywatne praktyki stwarzają możliwości i wyzwania dla kierownictwa. Mimo że obie placówki działają w tej samej branży lub sektorze - opiece zdrowotnej - priorytety, koszty i strategie zarządzania w każdej z nich są nieco inne. Zanim więc zastanowimy się, jak zarządzać gabinetem lub kliniką, należy rozróżnić te dwie metody i określić swój model biznesowy.
Zdefiniuj swój model biznesowy: różnice między praktyką a kliniką
Po pierwsze, praktyka lekarska to model biznesowy, w którym lekarz lub niewielka grupa lekarzy (zazwyczaj tej samej specjalności) pracuje niezależnie od kliniki lub szpitala i oferuje swoje usługi na określonej przestrzeni. W tym sensie praktyka lekarska musi mieć wydzielone miejsce na ten cel, określić jednostkę dowodzenia (tzn. zakres odpowiedzialności i decyzyjności uczestniczących w niej lekarzy), a także ustalić koszty wynajmu, opłat za konsultacje itp. Podobnie, prywatna praktyka może wiązać się z zatrudnieniem personelu, takiego jak sekretarki i sprzątaczki. Krótko mówiąc, prywatna praktyka lekarska to model biznesowy odpowiadający przedsiębiorczym lekarzom, którzy decydują się na rozpoczęcie własnej działalności na poziomie, który nie jest tak wymagający jak w przypadku kliniki.
Z drugiej strony, prywatna klinika to model biznesowy, który opiera się na tej samej strukturze usług medycznych, co gabinet lekarski, ale na poziomie makro. W tym sensie, choć model biznesowy kliniki obejmuje pewne koszty infrastruktury i koszty operacyjne, tak jak w przypadku gabinetu lekarskiego, to są one na wyższym poziomie. Klinika oferuje zazwyczaj więcej specjalności i obejmuje m.in. chirurgię, pogotowie ratunkowe, oddział intensywnej opieki medycznej. Tak więc klinika to placówka opieki zdrowotnej, w której diagnozuje się i leczy choroby pacjentów. Ponadto kliniki są zazwyczaj prywatnym modelem biznesowym, w przeciwieństwie do szpitali, które są zazwyczaj publiczne i finansowane w mniejszym lub większym stopniu przez państwo.
Po zdefiniowaniu modelu biznesowego istnieją pewne strategie, których należy przestrzegać i które należy wziąć pod uwagę, aby prawidłowo nim zarządzać i administrować. Pierwszym krokiem w zarządzaniu gabinetem lekarskim lub kliniką jest ustalenie priorytetów zgodnie z modelem biznesowym, łańcuchem wartości i charakterem działalności. Oto, co to jest:
Poznaj i ustal priorytety modelu centrum medycznego
Priorytety, którymi powinny kierować się zarówno kliniki, jak i praktyki prywatne, są podobne, ponieważ są to podobne modele biznesowe. Różna jest jednak skala tego priorytetu lub możliwości inwestycyjne, które należy poczynić, aby go zrealizować. Poniżej wyjaśniamy nieco, na czym polegają te priorytety:
Kapitał i finansowanie
Oczywiście, głównym priorytetem zarówno dla klinik, jak i prywatnych praktyk jest analiza i określenie dostępnego kapitału: niezależnie od tego, czy chodzi o rozpoczęcie działalności, czy też o jej administrowanie i zarządzanie nią, konieczne jest ustalenie, jakim kapitałem się dysponuje, a w tym sensie określenie kwoty kapitału potrzebnej do pokrycia kosztów stałych i innych niezbędnych zadań.
Jednym z narzędzi, które może w tym pomóc, jest oprogramowanie dostosowane do potrzeb klienta, które pozwala na wizualizację zarówno przychodów, jak i wydatków firmy (niezależnie od tego, czy jest to gabinet czy klinika) oraz na odpowiednie planowanie.
W przypadku klinik zasadnicze znaczenie ma finansowanie. Kredyty dla tego typu przedsiębiorstw są często przeznaczane na zakup sprzętu i technologii medycznej. Wiadomo również, że w przypadku kliniki wymagany kapitał będzie wyższy niż w przypadku prywatnej praktyki. Z drugiej strony, w przypadku klinik mogą one zdecydować się na formy finansowania poprzez partnerów biznesowych, a nawet banki, w zależności od wielkości i zdolności kredytowej założycieli.
Kapitał ludzki
Określenie niezbędnego kapitału ludzkiego jest bardzo ważną i priorytetową kwestią zarówno dla klinik, jak i prywatnych praktyk. W obu przypadkach określenie wymaganego kapitału ludzkiego pozwoli na rozszyfrowanie kosztów, jakie trzeba będzie ponieść, oraz wyzwań operacyjnych, którym trzeba będzie sprostać. Podobnie pamiętajmy, że kapitał ludzki ma fundamentalne znaczenie dla sprawnego funkcjonowania łańcucha wartości.
W przypadku prywatnych praktyk lekarskich wymagany kapitał ludzki będzie mniejszy: oprócz personelu medycznego i asystentów, praktyki mogą rozważyć zatrudnienie osoby do prac sekretarskich i administracyjnych oraz ewentualnie personelu sprzątającego.
W przypadku klinik kapitał ludzki jest bardziej rozległy i dlatego musi być dobrze zdefiniowany. Oprócz lekarzy, pielęgniarek, radiologów, terapeutów, asystentów, należy uwzględnić także m.in. personel sprzątający i administracyjny, a także personel do innych zadań operacyjnych, takich jak ochrona i nadzór, stołówka, kafeteria.
Infrastruktura
Kolejnym priorytetem, który należy wziąć pod uwagę zarówno w przypadku klinik, jak i przychodni, jest infrastruktura. W tym sensie należy zdefiniować wielkość modelu biznesowego, a co za tym idzie - usługi i oczekiwany zakres każdej z nich, aby określić niezbędną infrastrukturę. Przypomnijmy, że infrastruktura obejmuje podstawowe urządzenia, struktury i usługi przedsiębiorstwa, w tym wykorzystywane oprogramowanie i podstawowe usługi.
W przypadku klinik infrastruktura obejmuje znacznie więcej elementów i czynników, które należy wziąć pod uwagę: od fizycznej siedziby po pomieszczenia przeznaczone na poczekalnie, gabinety zabiegowe, pomieszczenia administracyjne itp. Podobnie, jak wspomniano, kapitał ludzki jest częścią infrastruktury i musi być brany pod uwagę. W przypadku gabinetów konsultacyjnych infrastruktura fizyczna wymaga zazwyczaj mniejszej liczby aspektów. Wielu lekarzy wynajmuje gabinet w ramach istniejącej kliniki lub wręcz przeciwnie - poszukuje lokali komercyjnych, które pozwalają im dostosować liczbę lekarzy leczących w gabinecie i specjalizacje.
W każdym razie zdefiniowanie infrastruktury i zarządzanie nią ma fundamentalne znaczenie dla efektywnego zarządzania każdym gabinetem lub kliniką, ponieważ określa poziom kosztów działalności oraz elementy niezbędne do jej prawidłowego prowadzenia.
Dokumentacja, regulacje i obowiązki
Kluczowym priorytetem w prowadzeniu prywatnego gabinetu lub kliniki jest znajomość wszystkich pozwoleń i dokumentacji potrzebnych do rozpoczęcia działalności. Podobnie, zobowiązania podatkowe i fiskalne mają fundamentalne znaczenie i muszą być uwzględnione w strukturze kosztów przedsiębiorstwa.
Z drugiej strony, bardzo ważne jest, aby każda klinika lub prywatna praktyka, oprócz wypełniania obowiązków, przestrzegała międzynarodowych i lokalnych standardów w swoim obszarze działania. W tym sensie, aby właściwie zarządzać praktyką lub kliniką, ważne jest, aby mieć podział obowiązków, które należy wypełnić. Podsumowując, zaleca się, aby wyznaczyć pracownika, który będzie zajmował się tym zadaniem. Podobnie, oprogramowanie dostosowane do indywidualnych potrzeb pozwala poznać przepływy pieniężne w firmie i zidentyfikować wydatki miesiąc po miesiącu.
Klucze, strategie i inne zalecenia
Po ustaleniu priorytetów, które należy uwzględnić w zarządzaniu prywatną praktyką lub kliniką, ważne jest, aby zastosować pewne strategie, które pomogą wykonać to zadanie jak najskuteczniej. Oto najważniejsze z nich:
Opracowanie i realizacja planu strategicznego
Jak już wspomnieliśmy na początku artykułu, przed rozpoczęciem zarządzania tego typu przedsiębiorstwem należy opracować plan strategiczny, w którym określi się misję i wizję firmy, a także ustali cele krótko-, średnio- i długoterminowe. Podobnie należy ustalić wartości, ponieważ to one będą określać istotę firmy.
W tym samym sensie plan strategiczny musi uwzględniać priorytety, o których była mowa w poprzednim punkcie, a także określać plan finansowy, dostępny kapitał i koszty operacyjne. Z drugiej strony, marketing jest kolejnym aspektem, który należy uwzględnić w tym planie, w którym określa się pożądane cele do osiągnięcia oraz strategie ich realizacji.
Zadbaj o swój kapitał ludzki
Kolejnym kluczem do sukcesu operacji jest posiadanie najlepiej wyszkolonego personelu, który będzie doskonale współdziałał z łańcuchem wartości. W związku z tym należy zainwestować odpowiednie środki nie tylko w znalezienie najlepszych pracowników, ale także w ich zatrzymanie: należy zapewnić im możliwości, dzięki którym poczują się włączeni w działalność firmy, zwracać uwagę na to, w jaki sposób mogą doskonalić swoje umiejętności (poprzez szkolenia lub podobne działania), a także inne ważne kwestie.
Bądź innowacyjny
Kolejną bardzo ważną kwestią jest to, że musisz być innowacyjny i kreatywny. Biorąc pod uwagę, że w sektorze opieki zdrowotnej działa wielu konkurentów, wyróżnienie się na tle konkurencji jest nie lada wyzwaniem. W związku z tym, niezależnie od tego, czy zarządzasz gabinetem czy kliniką, upewnij się, że uwzględniasz trendy w swojej ofercie i przede wszystkim oferujesz rozwiązania, które wyróżniają Cię na tle innych. Na przykład zastosowanie w modelu biznesowym oprogramowania dostosowanego do potrzeb klienta to sposób na innowację działań i zwiększenie atrakcyjności firmy dla jej docelowych odbiorców, ponieważ ułatwia się im na przykład planowanie i odwoływanie spotkań.
Działania następcze: wykorzystaj narzędzia cyfrowe
Wreszcie, co nie mniej ważne, fundamentalne znaczenie w każdym zadaniu administracyjnym lub zarządczym ma monitorowanie: m.in. operacji, celów, kapitału. W tym celu należy korzystać z narzędzi, które pomogą skutecznie osiągnąć ten cel.
W przypadku gabinetów lub klinik oprogramowanie dostosowane do indywidualnych potrzeb jest idealnie dopasowane do wymagań. Narzędzie to umożliwia nie tylko śledzenie przychodów i rozchodów, ale także stanów magazynowych, a ponadto pozwala na przechowywanie danych pacjentów i informacji z ich dokumentacji medycznej. Umożliwia także pracownikom administracyjnym bardziej efektywne zarządzanie spotkaniami, ponieważ posiada funkcję planowania i odwoływania spotkań. Jest to również korzystne dla pacjentów.
Innym ważnym aspektem tego rodzaju oprogramowania jest to, że dzięki przechowywaniu i centralizacji danych crm medyczny umożliwia planowanie i wysyłanie kampanii marketingowych na ogromną skalę, co pomaga w osiąganiu celów.
Krótko mówiąc, istnieją trzy klucze do skutecznego zarządzania tego typu przedsiębiorstwami: poszukiwanie oszczędności, wdrażanie innowacyjnych praktyk w łańcuchu wartości oraz, krótko mówiąc, posiadanie najlepiej wyszkolonych w tym celu pracowników.
W każdym razie zarządzanie lub administrowanie przedsiębiorstwem to nie byle co. Należy pamiętać o priorytetach zależnych od charakteru działalności i na tej podstawie stosować odpowiednie strategie. Wykorzystaj narzędzia technologiczne i skorzystaj z odpowiednich porad, aby wybrać te właściwe.
Powiązane artykuły:
- 8 miejsc, w których można kupić uniformy medyczne w mieście Meksyk.
- Części historii choroby
- Formularz wywiadu psychologicznego
Najnowsze Artykuły
- Pielęgnacja włosów
- 7 czerwca 2024
- 0
Czy pomada skleja włosy?
- Porady
- 10 października 2023
- 0
Meble do salonu kosmetycznego: Czym się kierować przy wyborze?
- Blog
- 20 lipca 2023
- 0
Jak otworzyć salon fryzjerski? Poradnik
Kategorie
- Porady 28
- Pielęgnacja włosów 17
- Blog 29