- Blog
- 14 lutego 2023
- 0
Jak stworzyć niezapomniane wrażenia dla wszystkich członków Twojej siłowni?
- Strona główna
- Blog AgendaPro
- Jak stworzyć wyjątkowe doświadczenie ...
Każda firma powinna zaliczyć lojalność klientów do swoich głównych priorytetów. Wiemy, że lojalny klient może nie tylko stać się potencjalnym ambasadorem marki, ale także, jeśli Twoi klienci identyfikują się z Twoją propozycją wartości i cieszą się z wysokiej jakości usług, z trudem pójdą do konkurencji, a w dłuższej perspektywie przekłada się to na lepszą rentowność Twojej firmy.
W przypadku siłowni widzimy obecnie, jak w tej niszy rynkowej jest duża oferta i duża liczba konkurentów. Świat fitnessu, jak również dbałość o zdrowie i osobisty wellness to obecnie bardzo aktualne tematy, które znalazły ważną niszę. Dlatego ważne jest, że jeśli jesteś właścicielem siłowni, starasz się wyróżniać na tle konkurencji; jednym ze sposobów, aby to osiągnąć jest zapewnienie swojej społeczności z unikalnym doświadczeniem usług.
Obecnie branża fitness stopniowo odchodzi od towarowego modelu biznesowego, który opierał się przede wszystkim na oferowaniu masowych usług po niskich kosztach. Dzisiejsze warunki rynkowe i dynamiczna konkurencja, w której się znajdujemy, sprawiają, że siłownie muszą migrować w kierunku modelu opartego na doświadczeniu, który ustanawia relacje wartości między konsumentami i utrwala zróżnicowanie w Twojej niszy rynkowej.
Ogólnie rzecz biorąc, aby zagwarantować swoim klientom niezapomniane wrażenia, należy zadbać o kilka aspektów. Po pierwsze, musisz określić swoją społeczność i bardzo dobrze ją poznać: jej zainteresowania, styl życia i być bardzo uważnym na nowe trendy; dzięki temu będziesz mógł skuteczniej reagować na pewne okoliczności lub pojawiające się możliwości. Z drugiej strony bardzo ważne jest, abyś połączył się ze swoją społecznością poprzez strategię, która obejmuje inbound marketing, ponieważ nie chodzi tylko o oferowanie dobrej usługi, ale także o pomoc klientowi w zrozumieniu jego potrzeb. Jeśli wykażesz szczere zainteresowanie rozwiązaniem ich problemów, połączysz się skuteczniej.
Ważne jest również zbadanie konkurencji i wygenerowanie propozycji dla klientów, opartych na konkretnych rozwiązaniach. Podczas gdy oferowanie bardziej ogólnych planów lub usług jest schematem, który działa w przypadku siłowni, powinieneś szukać sposobów na zbliżenie się do swoich klientów poprzez oferowanie bardziej wyspecjalizowanych usług.
W skrócie, jeśli chcesz zaoferować klientom wyjątkowe doświadczenie w swojej siłowni i zagwarantować wszystkie te korzyści, zastosuj poniższe strategie, które polecamy poniżej:
Przekształć swój biznes poprzez doświadczenie
Strategia ta oznacza, że od tej pory jednym z głównych celów Twojej siłowni będzie tworzenie unikalnych doświadczeń dla każdego członka, a nie doświadczeń grupowych. W tym sensie, fundamentalne znaczenie ma integracja między personelem a klientami; personel musi zatem znać społeczność, od jej upodobań do motywacji, a ponadto musi znać jej cele fitness, aby mogła otrzymać prawdziwie spersonalizowaną usługę, która jest skoncentrowana na niej.
Jednym ze sposobów na to jest zaplanowanie zajęć w małych grupach z jednym lub kilkoma trenerami, z sesjami wstępnymi, aby zrozumieć potrzeby każdej osoby i opracować plan, który najlepiej odpowiada jej potrzebom. Można go dostosować do każdego rodzaju treningu, od sesji HIIT po zajęcia takie jak joga czy pilates.
Ustalenie tematu i praca nad nim
Ustaw temat dla swojej siłowni, co można zrobić poprzez jeden temat lub serię serwisów tematycznych. Na przykład, jeśli Twoja siłownia jest nastawiona na trening o wysokiej intensywności i oferuje zajęcia takie jak crossfit lub inne rodzaje bardzo intensywnych zajęć, skorzystaj z okazji, aby stworzyć wyzwania, tygodnie tematyczne, a nawet zmienić meble w swojej siłowni, jeśli to konieczne; w ten sposób wygenerujesz większą identyfikację między klientami a Twoją propozycją wartości.
Wręcz przeciwnie, jeśli Twoja siłownia jest bardziej zorientowana na oferowanie zajęć takich jak joga lub podobnych, możesz wdrożyć programy związane z relaksem i znaczeniem pielęgnacji umysłu i ciała; sesje medytacyjne, na przykład, to działania, które mogą stworzyć lepsze doświadczenie.
Korzystając z tych motywów i wdrażając je w kreatywny sposób, możesz stworzyć swoisty język między swoimi pracownikami a sobą, a to pozwala również na poszerzenie możliwości w zakresie e-mail marketingu i kampanii w mediach społecznościowych.
Wzmocnij swój personel
Zgodnie z powyższym wiemy, że kluczowe jest, aby wasza społeczność czuła się wysłuchana. Dlatego Twoim elementem wyróżniającym powinien być wysoko wyszkolony personel, zwracający uwagę na specyficzne potrzeby klientów.
Upewnij się, że Twój personel jest nie tylko przeszkolony w różnych dziedzinach lub konkretnych usługach, które oferujesz, ale także ma empatyczne podejście do klientów i ich potrzeb, śledzi ich postępy i autentycznie się o nich troszczy.
Aby to osiągnąć, przydatne mogą być szkolenia i włączenie strategii endomarketingu.
Opieranie się na nowych technologiach i oprogramowaniu
Wreszcie, jeśli zależy Ci na wygenerowaniu unikalnego doświadczenia, musisz zaoferować swoje usługi w sposób odmienny od konkurencji. W tym sensie, posiadanie oprogramowanie oprogramowanie, które pozwala Twoim klientom nie tylko zarządzać zapisami i miesięcznymi płatnościami, ale także np. zapisywać się na zajęcia za pośrednictwem tej platformy, sprawi, że Twoi klienci będą mogli cieszyć się naprawdę odmiennymi doświadczeniami związanymi z obsługą. Wykorzystaj również tego typu narzędzia technologiczne do wysyłania masowych kampanii marketingowych i wdrażania strategii, które ostatecznie doprowadzą do lojalności klientów.
Nie wahaj się włączyć tych strategii i wziąć pod uwagę te wskazówki, jeśli szukasz, aby zróżnicować swoją propozycję wartości w konkurencyjnym świecie fitness.
Najnowsze Artykuły
Kategorie
- Porady 27
- Pielęgnacja włosów 16
- Blog 28