- Blog
- 13 sierpnia 2022
- 0
5 Klucze do zarządzania sieciami społecznościowymi Twojego centrum kinezjologii lub fizjoterapii
- Strona główna
- Blog AgendaPro Health
- 5 Kluczy do zarządzania sieciami społecznościowymi Twojego ...
Zarządzanie mediami społecznościowymi to dla każdej firmy własny świat. Dostępność i względna łatwość użytkowania jest atrybutem, który należy wziąć pod uwagę, ponieważ sieci społecznościowe mogą przynieść korzyści lub, przeciwnie, zaszkodzić celom pozycjonowania Twojej firmy.
Spis treści: |
1) Wprowadzenie. |
2. Zdefiniuj strategię stojącą za Twoimi postami. |
3. Określenie platformy. |
4.Uporządkuj swoje treści i segmentuj informacje. |
5. Nieustannie wprowadzaj innowacje. |
6. Monitoruj wydajność. |
W przypadku ośrodków kinezjologii, portale społecznościowe są podstawowym i bardzo ważnym aspektem, ponieważ są oknem do rozpowszechniania swoich usług. Kinezjologia to stosunkowo nowy rodzaj terapii i dyscyplina, która w ostatnich latach nabrała rozpędu, ale wciąż jest nieco nieznana. W tym sensie portale społecznościowe są podstawowym sprzymierzeńcem, by zaistnieć i umocnić swoją pozycję na rynku.
Zarządzanie sieciami społecznościowymi Twojego centrum kinezjologii może być jednak sporym wyzwaniem, jeśli nie masz wiedzy na ten temat lub wręcz przeciwnie - nie bardzo wiesz, jak korzystać z tego narzędzia. W każdym razie, pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać, jest to, że musisz mieć plan marketingowy, w którym wcześniej ustaliłeś swoje krótko-, średnio- i długoterminowe cele, a także zrozumieć swoją pozycję na rynku, dokonać analizy konkurencji i oczywiście ocenić inne ważne aspekty, takie jak charakter grupy docelowej i jej zasięg.
Kiedy już ustalisz te warunki wstępne, możesz wtedy skupić się na tym, jak prowadzić swoje media społecznościowe. Jeśli jesteś właścicielem ośrodka kinezjologii lub zajmujesz się stroną marketingową i nie wiesz jak się za to zabrać, oto jak możesz to zrobić:
Zdefiniuj strategię stojącą za Twoimi postami
Przed otwarciem profilu w mediach społecznościowych pierwszą rzeczą, którą powinieneś określić, jest Twoja strategia marketingu cyfrowego, która powinna być w harmonii z ogólnymi celami marketingowymi. W tym sensie musisz najpierw zrozumieć, co chcesz komunikować jako firma, do jakich odbiorców chcesz się zwrócić i jakie są ich preferencje w zakresie konsumpcji treści w sieciach, a także określić, co chcesz osiągnąć za pomocą sieci społecznościowych. Oczywiście, ostatecznym celem jest sprzedaż, ale ważne jest, aby zrozumieć, jak to zrobisz i jakich zasobów potrzebujesz, aby produkować treści, które są bliskie Twoim celom i które wyróżnią Cię na tle konkurencji.
Określenie platform
Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez firmy jest posiadanie obecności na wszystkich i absolutnie wszystkich istniejących portalach społecznościowych. W tym sensie pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest zdefiniowanie platform, które najlepiej pasują do Twojej strategii i Twoich celów, a także wybranie tych, które mają największy zasięg dla Twojej społeczności i dodatkowo są zgodne z esencją Twojej marki.
W przypadku ośrodków kinezjologii wskazana jest obecność na platformach, których bohaterem jest treść wizualna, takich jak Instagram czy Facebook. Podobnie zalecamy, aby nie wykluczać opcji poprzez email marketing czy nawet zasoby audiowizualne.
Uporządkuj swoje treści i podziel informacje na segmenty
Kiedy już określisz strategię i platformy do jej realizacji, ważne jest, abyś opracował drugą część strategii: czyli organizację treści. Aby to zrobić, zalecamy zdefiniowanie filarów treści, na których skupi się komunikacja Twoich sieci społecznościowych. Jako przykład, centrum kinezjologii może mieć 3 lub 4 filary treści skoncentrowane na usługach skupionych na brandingu, wskazówkach lub poradach, frazach lub treściach wartościowych związanych z mindfulness oraz filar skupiony na Twoim centrum jako firmie i kulturze organizacyjnej. W każdym razie ważne jest, abyś zawsze rozważał filar treści, który jest bezpośrednio skupiony na sprzedaży Twoich usług.
Po zdefiniowaniu filarów treści i prawidłowej segmentacji informacji, które chcesz przekazać, powinieneś ustalić częstotliwość, z jaką będziesz je publikował oraz procentową istotność poszczególnych treści. Generalnie nie zaleca się, aby więcej niż 20% Twoich treści w mediach społecznościowych miało na celu wyłącznie sprzedaż (czyli m.in. pokazywanie cen usług, promocji), ale idealnie jest, aby wartościowe treści zajmowały centralne miejsce.
Ciągle wprowadzać innowacje
Sieci społecznościowe to podstawowy sprzymierzeniec, owszem, ale konkurencja i treści generowane codziennie są bardzo duże. W tym sensie zróżnicowanie jest niezbędne. Pamiętaj, że kluczem nie jest posiadanie tysięcy followersów, ale generowanie interakcji wokół swoich treści. W ten sposób powinieneś skupić się na generowaniu treści, które naprawdę łączą się z Twoją społecznością i które są przydatne do udostępniania, zapisywania i oczywiście generowania komentarzy.
Upewnij się, że jesteś na bieżąco z trendami dotyczącymi Twojej marki i mediów społecznościowych. Podobnie oceń, w jaki sposób możesz strategicznie i inteligentnie wykorzystywać trendy tematyczne bez wymuszania ich lub sprawiania wrażenia, że nie mają nic wspólnego z Twoją marką. Innowacyjność nie polega na posiadaniu większej ilości platform, ale na tym, aby Twoja obecność w mediach społecznościowych była naprawdę wyróżniająca się od konkurencji.
Monitorowanie wydajności
Wreszcie, udane zarządzanie mediami społecznościowymi wymaga monitorowania i śledzenia, które pozwala na ocenę wydajności. W tym sensie ważne jest, abyś mógł prowadzić statystyki swoich różnych profili w mediach społecznościowych, ponieważ te liczby dadzą Ci prawdziwy obraz tego, jak działa Twój profil w mediach społecznościowych.
Aby uzyskać te statystyki istnieje kilka narzędzi (takich jak na przykład Metricool), ale generalnie profile social media w wersji firmowej mówią o najważniejszych liczbach w zakresie followersów, interakcji i zasięgu. Pamiętaj, że kluczem nie jest posiadanie tysięcy followersów, ale generowanie interakcji i łączenie się ze swoimi odbiorcami w innowacyjny i strategiczny sposób.
Krótko mówiąc, weź pod uwagę te pięć filarów podczas zarządzania sieciami społecznościowymi Twojego centrum kinezjologii. Pamiętaj: mniej znaczy więcej, a większa obecność nie musi przekładać się na sukces. Ważne jest, aby zrozumieć, jak komunikują się poszczególne sieci społecznościowe i jak to może się odnosić do naszych celów jako marki.
Powiązane artykuły:
1) Jak zdobyć nowych pacjentów do swojego gabinetu kinezjologii lub fizjoterapii?
2. Dowiedz się jak budować lojalność pacjentów w swoim centrum kinezjologii. 3 ważne klucze.
3. Pro's i con's posiadania oprogramowania dla Twojego centrum kinezjologii lub fizjoterapii.
Najnowsze Artykuły
- Pielęgnacja włosów
- 7 czerwca 2024
- 0
Czy pomada skleja włosy?
- Porady
- 10 października 2023
- 0
Meble do salonu kosmetycznego: Czym się kierować przy wyborze?
- Blog
- 20 lipca 2023
- 0
Jak otworzyć salon fryzjerski? Poradnik
Kategorie
- Porady 28
- Pielęgnacja włosów 17
- Blog 29